Kembali..

'Prakk...," kakiku menginjak bumi Malaysia.
[bermulanya aku menyambung amanah..]

Masih terngiang2 bait-bait syair...

Tatap tegaklah masa depan
Tersenyumlah tuk kehidupan
Dengan cinta dan sejuta asa
Bersama membangun Negeri ini

Pegang teguhlah kebenaran
Buang jauh nafsu angkara
Berkorban dengan jiwa dan raga
Untuk tegaknya keadilan

Bangkitlah negeriku harapan itu masih ada
Berjuanglah bangsaku jalan itu masih terbentang

Bangkitlah negeriku harapan itu masih ada
Berjuanglah bangsaku jalan itu masih terbentang

Selama matahari bersinar
Selama kita terus berjuang
Selama kita satu berpadu
Jayalah negeriku jayalah!

Mereka berseru...

MIGUNANI TRUMAPING UMAT!!
(bermanfaatlah untuk umat!!)

Hati bertanya..
Adakah negeri ini menaruh harapan pada kita???
Adakah masa depan umat menjadi tanggungjawab kita??

Akal berfikir..lalu menimbulkan pertanyaan..
SIAPAkah kita??
KITA??

orang islam?pelajar islam?mahasiswa islam?...

Nurani berbicara tanpa suara..
Siapa saya....jawapan itu ada pada saya...saya yang menentukan siapa saya..bukan orang lain.

Kata seorang ikhwah..
"Sesungguhnya bangunnya kita pagi yang penuh barakah ini akhi...sebagai jiwa yang baru"

Ikhwah akhwat..
Sepulangnya kita menuntut kita utk bekerja dan beramal..umat menunggu kita.
Bersiap siagalah menanti hari kemenangan, kita akan songsong senjata..menegakkan panji kalimat Allah, memekikkan takbir hingga tersebar ke seluas angkasa, mengatakan pada dunia, Ini Langkah Kita..

ALLAHUAKBAR WALILLAHIL HAMD

p.s- dapat pun hantar posting pertama utk R2J3 (The Return)

Comments

Popular posts from this blog

pengatur