Coretan JNK-(Jaulah Nilai-KLIA)

13 Jun, Sabtu.
Balik dari Kem Tahfiz terus ke walimah kak Aisyah Zamani. Selepas selesai, terus bergerak ke Sri Putri. Alhamdulillah dah beli tiket ke Seremban sehari sebelum. Di Sri Putri kelihatan Asyiq dan Amin sdg tunggu. Zubayr belum kelihatan. Kalau ikut rancangan bas gerak pukul 3.30ptg. Disebabkan beberapa masalah teknikal, tayar Plusliner 9557 pun mulah digerakkan jam 3.35 ptg. Subhaanallazi sakhkhorolana haza wa ma kunna lahu muqriniin.....terus berdoa....

7.30mlm-tiba di Terminal 1 Seremban. Bincang dengan semua nak naik bas atau KTM utk Ke Nilai. Malam tu cadang nak jumpa dgn x-gen UIAN dan USIM. Hasil syuro=naik KTM..maklumlah bukan org Seremban..perjalanan ke stn KTM yg sepatutnya ambil masa 5 minit menjadi 10 minit ++. Beli tiket....ke Nilai.

8.30mlm-Sampai di Nilai, Khairul,kenalan Zh8 dan Irfan mn jemput..naik kancil putih WLE. Destinasi seterusnya-UIA Nilai...

Kancil itu pun memberhentikan diri di depan kedai Penang Food...kelihatan bayang-bayang seseorang duduk di sebuah kerusi..rupa-rupanya itu Amir Syafiq...salam2 peluk2 dah lama x jumpa(3 minggu)..Amir ajak makan...tapi bayar sendiri...bawa jumpa Irfan,Muaz dan Zahid. Halim sibuk basuh baju...

Lepas makan, diaorang ajak main futsal ..al-Aqlus salim fil jismi salim..ramai yg bermain...agak penat jadi ambil keputusan hanya menjadi penonton setia. Jumpa Ustaz Halim di tmpt futsal. Salam2 bual2...selepas itu, pergi masjid Nilai solat Isya dan maghrib. Malam tu tidur kat bilik AmirMuaz...Sutera Indah..Jzkksalah satu papan tanda kt Apartmen pljr USIM llk

14 Jun-
Lepas subuh bincang2 agenda hari ini. Flight muzakkir malam. Pagi-pagi gerak ke Seremban jalan2 kt Seremban Parade...Agak petang..pergi balik Nilai naik KTM...Afif dgn Fahim (UM) dah tunggu...naik bas Airport Liner shuttle ke KLIA..

Sampai KLIA, terus naik ke tingkat 5 jumpa muzakkir..solat Asar sekejap lepastu sambung berbual...lebih kurang pukul 8.30 balik ke Nilai...Malam tu tidur kt surau UIAN. Cadang nk balik malam tu tapi tiket balik kul 12.30 pg mahal..Jadi ambil keputusan balik esoknya.

15 Jun-
naik teksi ke KTM Nilai, pergi Seremban, beli tiket, naik bas, sampai Sri Putri, turun bas, naik bas ke Jusco...balik rumah.

Alhamdulillah, sepanjang jaulah ke Nilai Allah telah mempermudahkan segala urusan dan memberi keselamatan. Jazakumullahu Khoiron katsiro kepada Akh Zahid,Akh Amir Syafiq, Akh Irfan Md Nor, Akh Muaz Mazlan, Akh Afif, Akh Fahim dan Ustaz Halim Hamidi di atas kesudian menerima kami sebagai tetamu dan memandu kami sepanjang JNK. Banyak perkara telah dipelajari dan didapati, lebih-lebih lagi pengalaman memulakan hidup baru di kampus. Semoga Allah menyertai antum sentiasa. Amiin. Kepada Muzakkir dan Hilman, antuma telah mendahului kami dalam kembara menuntut ilmu, semoga menjadi inspirasi dan teladan yg baik...Moga sukses selalu..

p.s-perkara yg x dapat dilaksanakan sepanjang JNK(Allah yg mengaturkan, pasti ada hikmahnya)..1-Tengok pertandingan Debat Bahasa Arab. 2-Pergi ke USIM.

Selama matahari bersinar..
Selama itu kan terus berjuang..

Abdullah Munir bin Mohd Aizaini

X-Gen SMI Hidayah
Islam is Our Future


" Dan hendaklah (ada) di antara kalian umat yang menyerukan pada kebaikan, memerintahkan kebaikan dan mencegah kemungkaran. Dan mereka itulah orang-orang yang berjaya" (3:104)


New Email addresses available on Yahoo!
Get the Email name you've always wanted on the new @ymail and @rocketmail.
Hurry before someone else does!

Comments

Unknown said…
best jaulah korang.simple pimple.haha.semoga hari esok adalah hari kemenangan untuk islam.jom bekerja.
Mr. TR said…
baru nak masuk bljr, blum lg kerja.. haha..
Unknown said…
kerja lain la.dush.

Popular posts from this blog

kamu siapa?