H.A.T.I

memang benar Allah menguasai hati-hati kita,
memang benar Allah berhak ke atas hati kita,
memang benar Allah berkuasa atas cinta kita,
Dia berhak memberi dan mengambil semula.

pertemuan petang tadi sudah cukup untuk mengubati rindu,
rindu yang sebelum ini hanya melalui sms, fb, ym dan sapaan di kaki lima
namun tadi, Dia memberi kesempatan kepada kita untuk bertemu,
saya yakin kita bertemu atas niat dan langkah yang suci,
moga langkah yang mendatang sesuci pertemuan tadi.

masih ingatkah perbincangan kita mengenai 'peperiksaan' yang tiada peluang kedua?
kita membongkar ayat-ayat cinta dari Allah....melihat betapa 'genius'nya seorang muslim itu,
pabila dia dengan sepenuh tenaga..bersiap menuju detik yang tiada 'peluang kedua',
ya, itulah kematian yang pasti...

dalam kesibukan kita menyiapkan 'assignment', kerja kolej, kerja persatuan,
saya pasti ada sela waktu yang boleh kita peruntukkan untuk mengumpul bekalan,
perjalanan mendatang penuh dengan ujian...yang kita doakan Allah beri kekuatan kepada kita,
menempuh dan mengatasi cabaran itu...dan saya perlukan kamu di sisi...kamu yang ingin saya kongsikan cinta ini..kerana saya membayangkan masa depan...tidak mampu dihadapi seorang diri..

semoga kita terus bersama...menuju mardhotillah

Qalam Qolbu
Casa Subang
1802 | 14 Mac 2010

Comments

Unknown said…
mencuba untuk berjaya?

Popular posts from this blog

kamu siapa?