Monday, May 11, 2009

Semangat Si Cilik..

Sukan Rangkaian Tadika Iman 2009

Alhamdulillah pada 10 Mei 09 yang lepas Sukan Rankaian Tadika Iman zon selatan telah berjaya diadakan(mcm ayat berita). Ramai yang datang, peserta kurang lebih 850 org, belum campur parent.

Program bermula dengan perasmian oleh Puan Mahayati (CEO Iman ELC..ada ke?). Kemudian doa dan Ikrar yang dilantunkan sendiri oleh pelajar Tadika Iman..semangat bangat deh Mujahid/ah kecil ni..Seterusnya acara warming up..first2 stretching pastu ingatkan dah habis..tetiba terdengar bunyi yang familiar...Happy Chicky...meriah sungguh dak2 kanak2 ini men'dance chicky'..

Peserta tgh ber'happy chicky'

Seterusnya, bermulalah acara2....geli hati melihat telatah adik2 ni bersukan...tapi yang dikagumi ialah semangat mereka untuk mencapai satu misi..Ya, alangkah bagus sekiranya semangat itu ada pada kita utk mencapai satu misi..paling penting misi hidup kita..ke mana?utk apa?

Apa itu misi kita? Kan sudah jelas dalam referens kita..(2:30)...Khalifah...(Dzariyaat:56)..mengabdikan diri...

Dengan melihat semangat si kecil..mampu diterjemah menjadi gerak gergasi...


Tasnim Tekun.Gigih.Semangat.-acara 'Titisan Kasih'

p.s/nk sgt tengok sukan tadika sejak dulu...

2 comments:

+akufobia+ said...

huhu.handsome tasnim.padan la dia pergi.tapi mulamula agak da agak la.kalau nta pergi mesti sebab tasnim.tak kan semata nak pergi kan.wahaa.semangat time tadika lain.seungguhsungguh beb main.ngee.bila la nak pergi tengok sukan tadika lagi kan.asyik tengok sukan budakbudak besar je.

bikrunnajah said...

jom buat sukan alumni..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin